Wednesday, February 1, 2017

PERMOHONAN BIASISWA HLP (SARJANA DAN PHD) BUAT PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN KPM TAHUN 2017

Jeng jeng jeng.

Now, its OPEN!
Permohonan biasiswa HLP untuk pengajian Sarjana dan PHD buat pegawai perkhidmatan pendidikan KPM tahun 2017.

So bagi yang berminat nak sambung belajar dengan bercuti penuh, korang boleh tengok link ini.


Dah klik link ni, korang bacalah betul betul syarat yang diperlukan untuk memohon biasiswa ini. Kalau betul betul rasa nak sambung belajar, buat betul betul. Ini satu permulaan langkah pertama untuk berjuang tau! Bukan untuk bercuti relax berhorray horrey dari sekolah. Mana mana pun akan ada rasa tekanan dia. Even belajar atau mengajar. So, sebelum nak ambil, perbetulkan niat dulu. Bercuti belajar bukan bermaksud untuk bersenang lenang.

Cepat cepat isi borang, cepat cepat buat proposal (kalau belum buat) dan cepat cepat hantar. Macam saya dah tulis dalam entry sebelum ni, tindakan yang pantas tu pun akan mempengaruhi kejayaan korang nak dapatkan biasiswa ni. Sebab kalau dah last minutes, pegawai kat JPN pulak tak ada, jangan korang meroyan sorang sorang marahkan pegawai ya!

So, good luck kawan kawan yang baru mula untuk berjuang. Buat yang konfius konfius lagi nak mohon atau tak, next entry saya akan tuliskan pro and cons memohon biasiswa ni. Ok? Setiap perkara mesti ada benda yang baik dan buruk kan. Moga jadi panduan buat korang nanti.
.
All the best!!

No comments: