Friday, July 7, 2017

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI

Ok, hari ni saya nak buat sikit review tentang produk yang memang saya dah guna and sangat puas hati. Dtox Natural Sendayu Tinggi.
.
Sebenarnya ni produk first dari Sendayu Tinggi yang saya beli setelah follow instagram kak Yati Sendayu Tinggi. Tengok macam banyak sangat review yang tentang produk ni, so kita pun rasa nak try lah. Lagipun, memang saya selama ni cuba untuk Dtox, buatlah air lemon plus halia, tapi result macam takde effect sgt. Pernah juga beli macam macam jenis teh Dtox dengan harapan dapat membuang di pagi hari, tapi takde pun nak rasa sakit perut pagi pagi and bergegas ke toilet. So feel dia tak tak puas sangat. Memang degil betul badan saya ni. Huh! Thats why saya rasa nak try Dtox Natural dari Sendayu Tinggi ni. Tengok harga dia pun ok je. Bagi saya affordable. So memang teruja nak beli.
.
First saya beli di Sendayu Tinggi Kuantan. Jauh sangat pergi kan dari KL ke Kuantan. Sebab kebetulan time tu balik dari Cherating, lalu Kuantan, nampak la outlet Sendayu Tinggi tepi jalan, gigih la minta suami pusing and cari jalan nak pi outlet balik. Nasib baik suami rajin nak melayan kerenah isteri ni.
.
So bila dah balik KL tu, malam nya terus cuba. Rasa memang best. Sedap. Tapi manis sikit kalau letak air sikit je. So kalau nak kurangkan manis, tambah lah air tu. Ikut kesuaian rasa kita kan. Minum sebelum pukul 9 malam. Kadang kadang ada je saya pernah terlajak lebih dari 9 malam. Tapi tak lebih dari pukul 10 malam la. Kenapa kena minum dalam tempoh waktu tu? Rasanya untuk dtox tu betul2 digest dalam perut kot. Not sure. Tapi saya rasa tu jawapan dia. Nak tahu jawapan yang betul, kena tanya Kak Yati Sendayu Tinggi saya rasa. Maybe, she have the answer.
.
Pagi nya bila bangun dari tidur, terus bergegas nak ke toilet. Nak membuang lah. And bila membuang tu, saya rasa puas sebab najis tu tak macam biasa. Dia cair. So memang konfiden dtox ni menjadi lah. So bila dah timbul rasa puas hati tu, mula la hari hari kita minum dtox ni kan. And lepas minum ni, badan memang rasa segar. Sampaikan rasa, kalau tak minum, terasa badan ni "lain macam". Maybe sebab dah hari hari kita mencuci usus, kurangkan makan makanan yang berminyak, and banyakkan minum air putih, so badan pun memang dah programme jd segar je.

And kalau cerita bab kekurusan badan ni, alhamdulillah. Berat pun dah turun 7kg dalam tempoh 3 bulan. Berat sebelum 72kg. Berat sekarang 65kg. Ada 5 kg nak kena struggle. Tapi sebenarnya mission saya adalah nak sihat. Jaga pemakanan, jaga usus. And saya percaya bila benda2 tu kita jaga, insha Allah berat pun boleh turun. Al maklumlah dah masuk usia 30 an ni, ada banyak benda yang kena berjaga jaga.
.
Kalau korang nak beli, saya sangat sangat recomended: Sebab
1. Menjadi
2. Rasa sedap
3. Harga murah
.
Kalau nak beli, boleh terus ke website Sendayu Tinggi atau melalui ejen ejen Sendayu Tinggi. Korang tengok je dekat instagram Sendayu Tinggi, memang banyak ejen Sendayu Tinggi dekat situ. Mana tahu ada yang berhampiran dengan korang. Yang mana tinggal berhampiran dengan outlet Sendayu Tinggi, boleh juga terus ke outlet Sendayu Tinggi. Boleh juga korang tengok tengok barang lain yang menarik jiwa dan meracun korang nanti. Hihi. All the best!

No comments: