Wednesday, November 20, 2013


Assalamualaikum!
Dah lama tak update tiba tiba dah berisi!
Owh, beginilah.
Dan saya sekarang berada di minggu ke 13 kehamilan.

Alhamdulillah,
Minggu ini adalah minggu terbaik saya.
Dah kembali cergas dan menari nari untuk buat kerja.
Alhamdulillah. Allah tak memanjang manjangkan musim 'morining sickness' saya.

Cukuplah 4 minggu saya loya dan muntah sahaja.
Dari pagi sampai ke malam, asyik tak menentu rasanya.
Kadang kadang sampai lembik kaki dan badan.
Tapi di ingatkan ini adalah pahala.
Hanya tabahkan hati sahaja.
Pengorbanan seorang ibu sangat besarkan jasanya. 

Alahan?
Setakat ni tiada banyak yang menduga jiwa.
Saya cuma tak suka kepada bau minyak dan tambah tambahan bau ikan yang sedang di goreng.
Perghhhh!!
Memang tak suka!

Makanan?
Bab ni paling best.
Semuanya boleh di makan tanpa ada rasa ini suka itu tak suka.
Masak sajalah apa saja, tidak banyak benda yang saya dapat menolak. 

Kesihatan?
Saya sihat. Cuma dua minggu lepas saya buat 'check up' doktor bagitahu HB saya rendah.
Solusi nya saya makan sayur banyak banyak, ayam , daging dan ikan sentiasa.
Tunggu minggu depan lah nak tengok apa perkembangan saya.
Jika masih tak berubah, baru nak amik extra suplemen rasanya. 

Berbaki lagi 27 minggu perjalanan kehamilan saya.
Semoga saya dapat lahirkan seorang mujahid/mujahidah yang bakal menjadi pejuang di jalan Nya.

Ya Allah,
Redha dan berkatilah perjalanan hidup khalifah kecil ini.
Allahumma Amin. 

No comments: